tel: 61 426 13 44 lub tel. 781 861 589 e-mail: sekretariat@2lo.powiat-gniezno.pl Kontrast Standard
A A A

Erasmus+ Uczestnicy Projektu

Początek roku to idealna pora na podsumowania. II Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki w zeszłym roku wzięło udział w projekcie Nowoczesna szkoła wspomaga uczniów w rozwoju i otwiera ich na świat i nowe kultury.

Zapraszamy Was do zapoznania się krótkim sprawozdaniem z projektu Erasmus+ widzianego oczyma nauczycieli biorących udział w przedsięwzięciu:

W ramach mobilności Erasmus+ pojechałam na kurs językowy do Montpellier  we francuskiej Oksytanii. Znalazłam się w grupie zaawansowanej, co dało mi możliwość  uczestniczenia w niezwykle ciekawych zajęciach, dyskusjach i wycieczkach kulturowych do Avinionu, Arles, Villeneuve-les-Maguelone, Sete oraz   Nîmes. Anna Kurzeja- Pluta

Dzięki kursowi w Oksfordzie nauczyłam się wielu ciekawych i innowacyjnych metod pracy z nastolatkami i dorosłymi, wzbogaciłam swój warsztat pracy i znacznie poszerzyłam bank pomocy dydaktycznych oraz kart pracy do wykorzystania na moich lekcjach. Pobyt w Wielkiej Brytanii i uczestnictwo w programie Erasmus+ były dla mnie niesamowicie ekscytującym, poszerzającym horyzonty i bardzo pouczającym doświadczeniem. Marta Krówczyńska

Kurs był okazją do niezwykłych rozmów z osobami z całego świata, m.in. Japonii, Szwajcarii, Chin, Francji i Panamy. A  po zajęciach … mieszkanie w jednym apartamencie z Koreanką i Litwinką dawało okazję do kolejnych rozmów. Popołudnia spędzałam na zwiedzaniu Malty, która choć maleńka kryje wiele atrakcji. Dla geografa taki kurs to raj! Honorata Grochowska

Wer: Ilona Kozłowska

Was: „ Auffrischungskurs fur Deutschlehrer. Sprache und Methodik”

Wo: Sprachschule Horizonte Regensburg

Wie:  affenmegaturboscharf= super ludzie, nowe okoliczności językowe w świetnej atmosferze Ilona Kozłowska

Udział w kursie “Sprache und Methodik” w Regensburg był doskonałym połączeniem szlifowania języka i stosowania ciekawych metod pracy z doświadczaniem na co dzień niemieckiej kultury. Mile wspominam wizyty w szkole, muzeach, fabryce BMW i wycieczki krajoznawcze. Najbardziej jednak tęsknię za rozmowami z nowo poznanymi ludźmi. Iwona Reszelska

Londyn-kurs metodyczno-językowy z szalonym ,pełnym zapału brytyjczykiem. Lekcje 1:1, stąd stan gotowości do zajęć stu procentowy:). Szkoła Malvern House w samym centrum Londynu, niedaleko słynnej stacji King’s Cross. Erasmus rocks!!! Joanna Basińska

Krótka charakterystyka: Specjalistyczny kurs metodyczny dla nauczycieli języka hiszpańskiego. Zajęcia miały charakter praktycznych warsztatów, odbywały się w grupie, w godzinach przedpołudniowych. Godziny popołudniowe przeznaczone były na realizację programu kulturalno-krajoznawczego. Joanna Graczyk

Uczestniczyłam w kursie Intensive Course Timetable. Zajęcia były prowadzone w małej czteroosobowej grupie. Zajęcia prowadziło dwóch nauczycieli. Dawało to możliwość osłuchania się z językiem angielskim nie tylko przez osoby uczące się (mam na myśli różny akcent austriacki czy włoski), ale i wykładające w tym języku (jeden z moich  nauczycieli był Szkotem). Szkoła miała bardzo bogatą ofertę turystyczną, dostosowaną do godzin zajęć. Wekeendy, były przeznaczone na zwiedzanie Anglii nieco dalej od Oxfordu, np. Londyn. Pobyt w Oxfordzie uważam za bardzo udany i pożyteczny. Małgorzata Gębicka

Dlaczego Oxford:

Po pierwsze, bo to urocze miasto, pełne zabytków i zieleni.

Po drugie, bo mój poprzedni kurs w ramach Erasmusa odbył się w Cambridge – skompletowałam w ten sposób edukację w Oxbridge:)

Po trzecie: bo szkolenie, które wybrałam, było bardzo interesujące. Dodatkowym bonusem okazali się jego uczestnicy – grupa 12 nauczycieli ze wszystkich stron świata. Teresa Gaweł

Kurs Storytelling and Pronunciation odbył się w malowniczym, przesyconym historią Edynburgu, stolicy Szkocji. W trakcie zajęć miałem możliwość zgłębiać tajniki nauczania przez zastosowanie zagadek, anegdot i przypowieści. Zajęcia prowadził pisarz, krasomówca i znawca historii Szkocji, Tim Porteus, czyli prawdziwy szkocki storyteller. Aleksander Schmidt

Kurs Fluency and English Language Development for Teachers miał na celu odświeżenie umiejętności komunikacji w języku angielskim dla nauczycieli języka angielskiego. Poruszane były różne tematy, jego największą zaletą była możliwość komunikacji w języku angielskim i wymiany doświadczeń z nauczycielami z innych krajów Unii Europejskiej, np Francji, Estonii i Niemiec. Aleksandra Wawrowska