tel: 61 426 13 44 lub tel. 781 861 589 e-mail: glo2@o2.pl Kontrast Standard
A A A

W zdrowym ciele, zdrowy duch!

W zdrowym ciele, zdrowy duch – czyli sport w czasie nauki zdalnej👍💪
Kto z nas nie zna takiego stanu, kiedy jest 10 minut do końca lekcji, a my mamy ochotę wstać od biurka i mówiąc potocznie “rozprostować kości”? Kochani wiem, że każdy z nas był w takiej sytuacji. Warto korzystając z dłuższych przerw, wykonać kilka ćwiczeń rozciągających kark, szyję, plecy oraz biodra. W końcu podczas ćwiczeń wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. „Nie wystarczy chcieć, trzeba wszystko wprowadzać w życie”.
Często mówimy, że to co dawne jest już niemodne, przestarzałe. A przecież już w czasach Starożytnej Grecji uważano sport za ważny element edukacji i pozytywnego kształtowania charakterów. Grecy bardzo cenili rywalizację sportową i sądzili, że zwycięstwo jest znakiem boskiej przychylności dla zawodnika.
Nie zapominajmy, że sport to zdrowie i lepiej zapobiegać niż leczyć. Regularne ćwiczenia wpływają świetnie nie tylko na sylwetkę, ale również na dobry nastrój.
Dlaczego warto ćwiczyć?
👉ZDROWIE
Regularne ćwiczenia pozwalają utrzymać zdrowy organizm, wpływają pozytywnie na pracę serca (poprawiają krążenie), nasz układ mięśniowo – kostny jest w lepszym stanie, a komórki są lepiej dotlenione.
👉WZROST ENERGII
Ćwiczenia zapewniają dużą dawkę energii na cały dzień. Poranna aktywność, taka jak chociażby bieganie, spowoduje lepszy początek nawet ponurego dnia.
👉ZMNIEJSZENIE STRESU
Regularna i dostosowana do możliwości aktywność fizyczna, może spowodować zmniejszenie stresu i napięcia.
👉LEPSZY HUMOR
Endorfina, to hormon szczęścia wydzielany podczas ruchu, czyli aktywność fizyczna = poprawa humoru 😉
👉DOBRY SEN
Po wysiłku fizycznym, będziesz zmęczony, nie będziesz mieć więc problemów z zaśnięciem. Dodatkowo twój sen będzie głęboki i zdrowy, a ty obudzisz się wyspany.
Jak często ćwiczyć?🤔
Według zasady 3x30x130, powinniśmy ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu, przez przynajmniej 30 minut przy tętnie 130 uderzeń na minutę. Oczywiście można ćwiczyć więcej, należy jednak pamiętać o regeneracji.
Jakie ćwiczenia wykonywać w domu i okolicy?🤔
➡️gdy nie mamy pomysłu na ćwiczenia z pomocą przychodzi do nas Internet. Na youtube znajdziemy tysiące filmików z ćwiczeniami (tabaty, interwały, cardio, rozciąganie) – dla każdego coś innego 🙂
➡️bieganie – jest świetnym ćwiczeniem cardio, możemy najpierw zacząć od marszobiegów
i stopniowo zwiększać poziom trudności
➡️nordic walking
➡️jazda na rolkach, wrotkach czy deskorolce
➡️jazda na rowerze
➡️domowa siłownia – orbitrek, bieżnia, rowerek stacjonarny
Najtrudniej jest zacząć ćwiczyć, potem idzie już z górki. Może warto znaleźć sobie drugą osobę do ćwiczeń?
Osoby, które regularnie ćwiczą, są mniej narażone na wysokie ciśnienie krwi, choroby układu krążenia i cukrzycę.
Pamiętajmy, że ćwicząc oraz dbając o zdrowy styl życia, nie pomijając prawidłowej diety dbamy
o naszą odporność.
„Mogę zaakceptować porażkę, ale nie mogę zaakceptować braku próby” – Michael Jordan
(tekst: Dominika Stankowiak, Wiktoria Dardas; grafika: Alicja Szczęsna)