tel: 61 426 13 44 lub tel. 781 861 589 e-mail: glo2@o2.pl Kontrast Standard
A A A

INNOWACJA PO ANGIELSKU

W czerwcu 2019r. zakończyła się realizacja innowacji metodycznej prowadzonej od września 2018r. w grupie o najwyższym poziomie zaawansowania języka angielskiego 2AR1, która składa się z uczniów klas 2a i 2b. Osoby te są również członkami Klubu Międzynarodowego. Głównymi celami projektu były:

  • polepszenie i pogłębienie umiejętności i kompetencji językowych oraz komunikacyjnych uczniów
  • nauczenie wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce
  • uatrakcyjnienie procesu nauczania i uczenia się języka angielskiego
  • ukazanie różnych strategii skutecznego uczenia się języka
  • poszerzenie wiedzy z zakresu różnych, poza j.angielskim, dziedzin – tzw. uczenie się holistyczne

W ramach działań innowacyjnych w ciągu ostatnich dwóch lat wdrażane były następujące zadania i metody podczas zajęć z języka angielskiego:

  • Metody oparte na zadaniu – tzw. Task-based learning
  • Metody CLIL – omawianie zagadnień z innych dziedzin, np. nauk ścisłych czy humanistycznych w j. angielskim
  • Metody CALL (Computer Assisted Language Learning) – wykorzystanie komputerów i smartfonów podczas lekcji j. angielskiego np. do tworzenia prezentacji, projektów czy ćwiczeń na różnorodnych platformach do nauki języków
  • wykorzystanie materiałów zawierających element komiczny, np. dowcipy w języku angielskim, filmy i seriale komediowe
  • gry i quizy językowe, np. na platformie internetowej “Quizizz”, teleturnieje przygotowane przez nauczyciela, gry planszowe
  • projekty indywidualne i grupowe, w tym projekty międzynarodowe
  • prezentacje i warsztaty przygotowane przez uczniów na interesujące ich tematy
  • debaty oxfordzkie, dyskusje
  • tworzenie filmików w języku angielskim
  • ćwiczenia leksykalno – gramatyczne online
  • wykorzystanie piosenek, lektur, filmów, seriali, dokumentów, gier komputerowych na lekcjach i w domu
  • zapraszanie na lekcje osób z innych krajów porozumiewających się w języku angielskim
  • spotkania i zajęcia z wolontariuszami z całego świata podczas tygodniowych warsztatów “Euroweek” w Kotlinie Kłodzkiej
  • tworzenie realnych sytuacji komunikacyjnych w klasie, tzw. ‘role-play’ czyli odgrywanie ról
  • udział w warsztatach i wykładach prowadzonych w j. angielskim
  • udział w konkursach językowych

Wszystkie cele założone w momencie wprowadzania działań innowacyjnych zostały osiągnięte. Uczniowie poszerzyli kluczowe kompetencje, zarówno językowe jak i inne niezbędne w dzisiejszym świecie oraz w ich przyszłym życiu zawodowym. Działania innowacyjne będą realizowane w kolejnych latach, gdyż ich skuteczność została potwierdzona podczas ewaluacji.

Źródło: Marta Krówczyńska